Focal Utopia
207 000 ₴
- В наявності
Наушники Focal Utopia
Компанія Focal виділяється серед інших потужним науково-технічним потенціалом. Ті ситуації, коли більшість виробників заходять у глухий кут, для інженерів Focal — лише привід гарненько подумати та спробувати знайти рішення там, де його ще не шукав ніхто. Нова технологія випромінювачів для навушників, яку деякий час тому анонсувала компанія, виявилася вдосконаленим динамічним випромінювачем. Здавалося б, що ще можна зробити з динаміком навушників, щоб поліпшити його звучання? Поготів, найвідоміші виробники працюють із цим завданням не один десяток років і кому ще, як не їм, досягти у виробництві динамічних випромінювачів найвищих результатів.
Так вийшло, що жоден із виробників досі не зміг зробити повністю відкритий динамік для навушників. А інженери Focal змогли. Хоча й через чотири роки експериментів і роботи над технологією виробництва. Принцип дії динамічного випромінювача вони, звісно, не змінили, відповідно, можна сказати, що основне ноу-хау криється в підборі матеріалів і методах виготовлення деталей. Адже всі інші виробники не впоралися із завданням лише тому, що не мали технологій, що дають змогу випускати деталі такої малої ваги та такої високої геометричної точності. Але давайте розберемося спочатку з тим, чим же не потрапив інженерам Focal звичайний динамік для навушників, і в якому саме вигляді вони винайшли його заново.
Техніку вищого рівня заведено презентувати так, щоб покупець ні на секунду не засумнувався в її класі. Тому, зазвичай, шоу починається з паковання. Яких тільки кейсів мені не довелося бачити: дизайнерських, сейфоподібних, зроблених із дорогих і пафосних матеріалів... Щось таке, думав, побачить і зараз, проте тарою для навушників із цінником злегка потриманого автомобіля була чорна коробка зі щільного картону, обклеєна «екошою» і прострочена червоною ниткою — вельми добротна, але підкреслено лаконічна.
Усередині неї є не просто результат чотирирічної праці інженерів Focal. Це спроба зробити, мабуть, найбільш технологічно просунуті навушники на сьогодні. Інтрига посилюється ще й тим, що досягти такої амбітної мети взялася компанія, яка не має багаторічного досвіду в конструюванні таких виробів.
Традиційний динамічний випромінювач навушників має пластиковий кошик із плоским магнітом. Розміром він приблизно з рубчасту монетку, а навколо нього розташовується звукова котушка та приєднана до неї діафрагма; фігурні ребра на краях діафрагми надають їм гнучкість, виконуючи роль підвісу. Ця формула проста та незмінна для переважної більшості динамічних випромінювачів, які використовують у навушниках. Діафрагма виготовляється зазвичай з майлару або аналогічного до нього пластику, що має малу вагу та достатню жорсткість. Поверхня діафрагми може бути металізована, наприклад, напиленням титану, але частіше має первозданний вигляд.
Найголовніше — тильна сторона звичайного динаміка завжди задемопфірована акустичним фільтром. Це може бути шар нетканого матеріалу, що закриває отвори в кошику або калібрований отвір у центрі магніту, що обмежує відведення повітря з-під діафрагми. Не застосувавши акустичний фільтр, неможливо правильно настроїти динамік. Спробуйте роздемонфікувати випромінювач навушників, і його більш-менш плоска АЧХ перетвориться на один великий середньочастотний пік із різким спадом у НЧ і ВЧ-областях. А якщо зробити музику голоснішою, котушка вилетить із робочої зони, а динамік вийде з ладу. Демпфувальні динаміки акустичні фільтри допомагають контролювати рух діафрагми й отримувати задану форму АЧХ.
Але чим же тоді погано демфування? По-перше, тим, що під час руху діафрагми вперед і назад вона нагрудна по-друге, а по-друге, будь-яке демпфування обмежує свободу руху як таку, і призводить до ефекту компресії. Компресія ж проявляється в втраті детальності на малій гучності, неможливості забезпечити якісну макродинаміку та по-справжньому відкриту, широку сцену. Одним словом, слухати динамік із демпфуванням — це як їздити на машині, не відпускаючи ручне гальмо до кінця. Яка різниця, не їде машина зовсім або їде насилу? Навіть трохи гальмуючи, автомобіль не зможе зробити те, на що здатний із повністю відпущеним гальмом.
Намагаючись усунути цю проблему, інженери Focal вирішили взяти за зразок твітер акустичної системи. Як відомо, в акустиці Utopia і Sopra твітер повністю роздемпфірований, і його тильна сторона випромінює звукові хвилі в відкритий простір позаду акустики. Аналогічний підхід був реалізований під час створення нових навушників. До того ж сама конструкція і матеріали динаміка багато в чому схожі з тими, що зазвичай використовують у твітерах. Так, наприклад, навушники Utopia обладнані берилієвою діафрагмою. Цей матеріал має високу жорсткість і міцність за вкрай малої ваги. Внаслідок чого з нього можна виготовити гранично тонку та легку діафрагму, що істотно перевершує майлар за механічними характеристиками, але водночас порівнянну з ним за вагою.
У процесі виготовлення дифузора з'явилося, що звична для Focal форма увігнутого купола в навушниках не спрацює, оскільки динамік є занадто близько до вуха, і така форма створить проблеми з дисперсією. Під час досліджень розробники прийшли до так званої М-форми: біля підвісу дифузор має профіль увігнутого купола, але ближче до центру він перетворюється на традиційний опуклий купол.
Підвіс має вигляд цілком традиційний для великих динаміків, що використовуються в акустиці. У навушниках такий підхід зазвичай не практикують через неможливість забезпечити досить малу вагу та високу еластичність. Використовуючи синтетичний каучук NBR і новітні технології виробництва, розробникам Focal вдалося досягти відповідних показників. Для цього довелося зменшити товщину підвісу до 70 мікронів — це приблизно дорівнює товщині людської волосини.
Звукова котушка — третя складник рухомої системи, висока маса якої звела б на немає всіх переваг дифузора та підвісу. Щоб отримати малу вагу котушки, інженери Focal зробили буквально неможливе, позбавивши її будь-якого каркаса. Котушка в динаміці Utopia являє собою один шар мідного дроту, витки якого просто приклеєні один до одного. Водночас висота котушки становить 4,4 мм, а діаметр — 25 мм! В підсумку загальна маса рухомої системи в динаміків Utopia вийшла всього 135 мг.
Зниження загальної маси рухомої системи було одним із головних завдань, оскільки маса — найважливіший чинник, що впливає на якість звучання. Що легша рухома система, то вище прискорення, з яким може рухатися дифузор випромінювача. У поєднанні з його граничною жорсткістю й еластичним підвісом, це дає змогу отримати чудову макро- та мікродинаміку, чудову атаку та точне відпрацювання імпульсів — все те, завдяки чому музика звучить природно та виразно.
Для того, щоб ще краще розігнати дифузор і забезпечити його швидку реакцію на найменші електричні імпульси, знадобився потужний магніт. У динаміці навушників Utopia він виготовлений у формі двох масивних кілець, розташованих зовні та всередині звукової котушки. Водночас великий отвір у центрі магнітної системи дає змогу вільно відводити повітря під час руху дифузора назад. Чашки навушників зі зрозумілих причин теж повністю відкриті, ні з тильного боку, ні всередині вони не мають акустичних фільтрів. Їх прикривають тільки захисні решітки та сітки, вільні для проходження повітря.
Динаміки навушників досить мініатюрні за розмірами та виготовляються з прецизійною точністю. Однак навіть вони мають деякий розкидання параметрів у межах однієї виробничої партії. Щоб обидва динаміки в навушниках працювали ідентично, драйвери попередньо вимірюють на комплексі Klippel, після чого дивляться на отримані дані та підбирають пари, максимально близькі один одному.
На презентації навушників директор з маркетингу Focal Ніколя Дебар (Nicolas Debard) розповідає, що спочатку інженери довго порівнювали між собою навушники різних виробників. Важливо, що це порівняння не обмежилося лише аналізом роботи випромінювачів. Розробники врахували багато моментів, що впливають на ергономіку. «Голови представників різних народів можуть сильно відрізнятися одна від одної за формою та розміром, — сказав мсьє Дебар. — Ми врахували ці особливості, і ця конструкція навушників підійде практично до будь-якої голови ».
Завдяки тому, що кабель у навушників Y-подібний і в наголов'ї немає внутрішньої проводини, з конструкцією можна було експериментувати як завгодно. Ось розробники та вирішили зробити гранично великий діапазон регулювання, щоб навушники підійшли всім без винятку.
Тримачі чашок виготовлені з карбону. Вони мають добрий вигляд, полегшують конструкцію й вирізняються високою міцністю. Рухомість чашок забезпечується можливістю повороту тримачів навколо осі в місці сполучення їх входу в наголов'я. Таке рішення зазвичай використовують у професійних навушниках, у домашніх же воно трапляється вкрай рідко.
Оздоблення наголов'я й амбушур виготовлена з натуральної шкіри з перфорацією, що забезпечує поверхні «повітропроникні» властивості. Навушники дійсно добре підлаштовуються під форму голови та сидять досить зручно. Відкрита конструкція та великі обхоплювальні амбушури в перфорованій шкірі забезпечують комфорт.
Сидіти в навушниках можна скільки завгодно довго. Єдиний не дуже приємний момент — зайва вага. Focal Utopia за всієї своєї відкритої та повітряної конструкції із сіток із надлегкими карбоновими деталями, важать усе ж як справжній High End — без малого поличка.
Кабель у комплекті був підібраний за електричними характеристиками. Він має погану ємність 70 ПФ і опір усього 0,09 Ом на метр. Роз'єм під'єднання до підсилювача розміром 6,3 мм виробництва Neutrik, а до навушників під'єднуються двополюсні роз'єми Lemo.
Характеристики Focal Utopia
- Тип: відкриті, повнорозмірні
- Випромінювачі: 40 мм, берилієва діафрагма М-типу
- Імпеданс: 80 Ом
- Діапазон частот: 5 – 50000 Гц
- Чутливість: 104 дБ
- Спотворення: менш ніж 0,2%
- Кабель: Y-подібний, 4 м, OFC зі зниженим імпедансом
- Матеріал амбушур: піна з ефектом пам'яті, перфорована натуральна шкіра
- Маса: 490 г
Основні | |
---|---|
Виробник | Focal |
Гарантійний термін | 12 міс |
Стан | Новий |
Колір | Червоний |
- Ціна: 207 000 ₴